януари 6, 2016

Капана Маркет

Капана маркет е територия в обществена полза, като идеята и целта на Инкубатор е това мястото да се превърне в автентична част от квартал Капана. Крайната цел на това „каре“ (няколко пешеходни улици в квартала), е да допринесе за развитието на Капана, като квартал на творческата индустрия и занаятите. Това е основата, която залагаме в проекта и заявката е това да стане сърцето на квартала – да изтласква човешкия поток към артериите на творческият квартал. Това е маркетингов подход във всеобща полза и от друга страна чисто и просто икономическa изгодa за града. След успехът на събитийния календар, който планирахме и изпълнихме  през годините от 2014г. и до днес, ви представяме възгледите си за този модел.

Капана маркет

Един от Проектите на

Творчески комплекс

Инкубатор

За развитие на Капана като

Квартал на творческите индустрии

 kapana market

Капана Маркет

Целта ни е това да бъде събитийна територия в кв. Капана, намираща се буквално на крачка от главната улица на гр. Пловдив. Капана маркет се намира на открито и разполага с интерактивни станции за творците, които участват. Предназначението на проекта е комбинация (в градска среда) от място за почивка и маркет в полза на артисти, туристи и граждани. Полезен е на първо място за артисти, творящи в кв. Капана, като те лесно ще могат да упътват човекопотока към своите ателиета, както да представят себе си и своето изкуство на организираните събития на открито. На второ място маркетът обединява под своята шапка различни гост автори от Пловдив и цяла България, с амбицията да привлече и чуждестранни артисти.

Как работи Капана маркет?

Събитията, предвидени в Капана Маркет, освен, че генерират човекопоток, преди всичко осигуряват финансов такъв на територията, където творците са позиционирали своите ателиета. Много важна задача, предвид ситуацията в квартала е да направим така, че да помогнем на всички по отношение презентацията на произведенията,които създават в ателиетата си и популяризиране на локацията им. Искаме да се генерират по-големи парични потоци, от посетителите на самия квартал и това да се поражда от импулс и емоционално състояние, което е в пъти по-силно, отколкото чрез реклама с обикновени рекламни практики. Имаме налице пример за подхода си. По същият този емоционален начин постигнахме високи нива на симпатии у хората, като поставихме на ул.“Братя Пулиеви“ знаменца, чиито дизайн e творчески – геометрични фигури и всички букви от българската азбука. Това стана най-атрактивното за децата място, най-сниманата улица от хората посещаващи квартала. Създадохме атмосфера за децата и всички, които се докоснаха до мястото. Предизвикахме емоциите на всички възрастови групи.

 С календара, който разработваме от 2014г. насам ние вече успяхме да предизвикаме емоционално състояние у посетителите. В момента работим, заедно с всички автори в квартала, по общия събитиен  календар, като той обхваща над 70 тематични събития в Капана маркет.

Инициативите ни „Деца творят в  КАПАНА“ и „Творчество и красота в КАПАНА“, Графики в Капана, Fashion Day, Handmade day и регулярните изложби, пърформанси и други събития успяха да агрегират хиляди на ул.Братя Пулиеви и ул. Магура. Вероятно тези улици не са посещавани от толкова хора в 20-годишен период. Маркетинговият „КАПАН“ на който заложихме отлично си свърши работата – *Атмосфера.  Създаде се интерес и уникална възможност за всеки посетител, да открие това, което го вълнува и да стане част от квартала, дори в бъдеще да бъде гид на своите приятели.  Творците , включващи се в Капана Маркет могат да упътят своите потенциални клиенти към ателиета си и те да бъдат много по-посещавани.  Това е и провокация към тях, да създават нови продукти, свързани с КАПАНА,  стимулирани от това, че има сцена за новите им идеи.

Искаме да видим Капана с все по-оживени улици в бъдеще. Тенденцията е Капана Маркет да се превърне в медията на квартала – всичко ще започва от това „Каре“. Организираме не само оживление  и развитие в квартала,  но и приходи за общината. Нищо от това нямаше да бъде възможно, ако общината не беше създала условия за това, откривайки чаканите повече от 20 години нови пешеходни зони в  квартала.

Как изглежда Капана Маркет?

Капана Маркет

Капана Маркет е територия, която има уникален дизайн и атмосфера, която дори само с външния си вид привлича интереса на посетителите.  Това е комбинация от място за провеждане на различни събития и форуми, насочени към възрастни и деца и атрактивно място за туристи и гости на града.

Дизайн

Маркета се състои от интерактвини станции, които лесно се трансформират от пейки в място за излагане на авторски произведения. За 5 секунди, пейката се превръща в станция, на която творецът показва своите ръчно изработени изделия.

Пейките са разположени така, че да бъдат удобни за артистите, по време на събитие и също така да бъдат удобни и интересни във всяко едно от състоянията си. Трансформацията се случва в три главни позиции:

пейка капана маркет kapana market

Интерактивна станция в оригинално състояние

kapana market капана маркет

 Интерактивна станция, пригодена за излагане на артистични произведения

Капана Маркет Kapana market

Интерактивна станция, пригодена за провеждане детски кръжоци и игри

За удобство на всички, по време на събитията към станцията се прибавят различни допълнителни атрибути, спрямо естеството на творческата експозиция.

Станциите са с дизайн, съобразен с автентичността на кв. Капана. Разполагат с кошчета за боклук от двете страни, предпазни тенти и озеленяване, с цел облагородяване на градската среда.  Когато на мястото не се провеждат събития, станциите се използват, като пейки, място за отдих с разположени наоколо библиотека и игри. Станциите са лесна за местене и олекотена конструкция, която се използва при събития.

detail 1 copy  detail 4 copy

  Станцията на Капана Маркет в оригинално състояние

kapana market Капана Маркет  капана маркет kapana market

Станция по време на събитие

 

Примерно разположение на Капана Маркет по време на събития:

Капана маркет е разположен на улиците „Магура“, „Атанас Самоковеца“, част от ул.“Братя Пулиеви“ и част от ул. „Георги Бенковски“.

kapana market

Примерна схема на разположение

Това е подходящо разположение, тъй като станциите, които се виждат от главната улица само загатват и ще отвеждат хората към вътрешността на „маркета“ (ул. Магура“ и ул.„А. Самоковеца“). Разположението е замислено така, че да има достатъчно място за разходка и свободно пространство по време на организираните събития.

Ето нагледно как изглеждат улците сега и как изглеждат с „Капана Маркет“

ulica magura i bratya pulievi

Изглед от ъгъла на улиците „Братя Пулиеви“ и „Магура“, с вход към главната улица

„ Райко Даскалов“

Kapanamarket

Изглед от ъгъла на улиците „Братя Пулиеви“ и „Магура“, с вход откъм ул. „ Райко Даскалов“

kapana market капана маркет

Изглед от главната улица към „Капана Маркет“

капана маркет

Изглед от ъгъла на ул. „Георги Бенковски“ и „Магура“

капана маркет магура самоковеца

Изглед от ул. „Магура“ към ул.“Атанас Самоковеца“

Извън тематичните събития, това е място, на което се организират срещи на млади хора и творци от цяла България. Искаме Капана маркет, освен икономически полезен за града, да бъде и място в Капана, където хората могат да прекарат определено време през деня, почивайки си удобно, на тихо и прохладно място с много дух, емоция и уникална атмосфера. Всеки делничен ден в, който не се провеждат специализирани събития, мястото се превръща в открита библиотека (читалня) . Всеки може да заповяда и почете на спокойствие книга, която ще намери на пригодени библиотеки – инициатива, организирана съвместно с читалищата на  гр. Пловдив. Това удоволствие е напълно безплатно и достъпно за хората . Чрез трансформация на станцията, това може да бъде и удобно място и за игра. Пейките се обръщат, а двете плоскости се превръщат в маса, на която можете да изиграете игра с приятел. По този начин пейките ще се изолзват и в инициативата „Деца творят в Капана“, заедно със всички артисти, които имат ателиета в квартала. Това е трансформация удобна за провеждане на различни турнири за колективни и индивидуални игри. Вярваме, че с „Капана маркет“ и обединяването на всички творци в квартала, ще направим така, че Капана да стане задължителна туристическа дестинация на тур операторите, както и медията на квартала на творческите индустрии.

Към днешна дата проекта е нереализиран поради мълчаливия отказ на Община Пловдив.

Filed under:АктивностИнициативиКапанаНа ОткритоПроекти || Tagged under:
Author: